Deep version / version profunda

pressure-proofing

I’ve started on my next build, which I’ve temporarily dubbed Deep V / Fatboy. I´ll be uploading pictures and build log as I proceed. It’s initial mission will be to explore wrecks off the Mediterranean coast of Spain, specifically off Cape Palos in the Costa Calida / Murcia Region. Depth rating I would like to achieve is 200m with a safety factor or 1,25, but that is left to see.
I appreciate any feedback you may want to share with me

He comenzado mi siguiente construcción, que temporalmente he llamado Deep V / Fatboy. Iré publicando fotos y notas de construcción conforme voy avanzando. Su misión inicial será la de documentar pecios en la zona de Cabo de Palos, Murcia, y la profundidad máxima que me gustaría obtener es de 200m con un factor de seguridad de 1,25, pero eso ya se verá.
Agradezco cualquier información que me puedan dar.

Introducing the OpenROV Experimental Store
Need Advice - 200m ROV for Camera Platform

Endcaps are different for port & starboard. Assuming that you use the same wire routing as in the vanilla 2.7, you’ll have the following:

Las tapas del tubo de electrónica son distintos para babor & estribor. Asumiendo que usas la misma forma de enrutado del cable que en la versión estándar, tendrás los siguientes:

Starboard consists of Estribor consiste en:

1. 6mm x 94 mm
  2. 6mm x 86 mm This diameter needs to be slightly reduced for the standard O-ring to enter. El diametro tiene que ser ligeramente reducido para que entren bien las juntas estándar
  3. 6mm x 94 mm
  4. 6mm x 86 mm This diameter needs to be slightly reduced for the standard O-ring to enter. El diametro tiene que ser ligeramente reducido para que entren bien las juntas estándar.
  5. 6mm x 94 mm
  6. 3mm pass through, same as standard design but thicker / el mismo que el estándar pero más grueso
  7. 6mm pass through, same as standard / el mismo que el estándar
  8. 3mm end flange, same design as standard but 3 mm in lieu of 1.5mm / el mismo que el estándar pero usando acrílico de 3mm en vez de 1.5

Port consists of: / Babor consiste de:

1. 6mm x 94 mm
  2. 6mm x 86 mm This diameter needs to be slightly reduced for the standard O-ring to enter. El diametro tiene que ser ligeramente reducido para que entren bien las juntas estándar
  3. 6mm x 94 mm
  4. 6mm x 86 mm This diameter needs to be slightly reduced for the standard O-ring to enter. El diametro tiene que ser ligeramente reducido para que entren bien las juntas estándar
  5. 6mm x 94 mm
  6. 9mm end cap, without passthrough. The only hole that’s left in the design is a small pinhole that’s helping in centralising the whole assembly when cementing. /El único agujero que he dejado es para poder mantener los discos concéntricos mientras realizo el laminado
  7. 3mm end flange without any holes. Diseño sin ningún agujero

The tube is a 9mm acrylic tube that’s cut 9 inches long (due to the additional endcap layers.) I’m wondering how the camera will be affected by the thickness. There is a little bit of space left over, so the tube could probably be cut a few mm shorter. Or the space could be used for dissecant.

El tubo es acrílico de 9mm de grosor, y lo he cortado a 9 pulgadas (por el espacio adicional requerido por las tapas). Me pregunto como será afectada la cámara por el grosor adicional del tubo. Ha sobrado algo de espacio así que o bien se puede reducir un poco el tamaño del tubo o se puede usar el espacio sobrante para disecante.

I’ll probably end up getting the endcaps milled from a single bloc of material, not sure what to use yet.

Seguramente acabaré por hacer que me produzcan las tapas en una sola pieza, en un CNC o algo similar, todavía no me he decidido por el material.

HI Roy, I now live in Spain, Madrid Really Want for my child’s school create the world class exploration program using Openrov. We bought one but we still not try yet. Could you help find the people (maybe there are English-speaking) in Spain WHO’s Understand OpenRov and have already installed and functional OR,. Big thanks Vytautas . my phone 611272516

Hi Vytautas, let us know when your ROV is ready! Looking forward to seeing it in action!