Builders in Switzerland?

Hey,

Anybody here from Switzerland that would like to meetup somewhere to discuss/build/explore with/about OpenROV?

I'm in Switzerland right now till the end of July and would love to meet up!

I'm planing some dives with my ROV in a few places too.

Lake Lucern, Lake Zug, Aare in Aarau, Lake Constanz come to mind. Maybe lake Zurich too!

Anyone?

Cheers,

Dominik

Hi Dominik
I am with you! That would be fun!
I have a boat on lake Zuerich that we could use a a base. If necessary we can also use my workshop in Kuesnacht, if other people need some help with building etc.
I would love to meet other builders in the area and exchange ideas. Currently I am working on the waterproofing of the motors and replacing the original ballbearings with plastic ballbearings. Then I want to look into other batteries, because the trustfires keep shutting off all the time.
I would apreciate if we could find a solution for the xbox-controller, since I am still strugling with the bad neutral position (motors don’t stop reliably when sticks in neutral position).
I hope to hear from others!
Hub

Hi Hubertus and Dominik
I’m from Staefa and two Weeks ago, I adopted an old OpenROV-Kit #139 from a swiss guy, who didn’t could find the time for assemling the ROV.

At the moment, I finished the the inner parts of the tube and head for the next steps (electronics, endcaps and battery-tubes). For the battery-tubes, I would like to change from the old style to the newer ones, with removable endcaps - there is an update in the store…

It would be nice, to hear from You and having a dive together!

Stay tuned!

Mario

Hallo zusammen
Ich möchte meinen ROV 2.7 VIN-1801 verkaufen.
Er ist fertig gebaut und mit IMU bestückt. Alles, was im Lieferumfang dabei war, ist auch vorhanden. Mit Logitech Gamepad 310. Dabei sind 3 Ersatzmotoren sowie Ersatzpropeller. Ausserdem gibt es ein paar selfmade goodies dazu (u.a Kabel-Spule, Plexi-Shell).
Die Software 30.0.3 ist installiert, und die bootable Version auf einer 8 MB Karte dabei. Dazu gebe ich noch Acrifix (Plexi-Kleber).
Fotos kann ich liefern, falls erwünscht.

Ich finde einfach keine Zeit fürs Weitermachen :pensive:
Vielleicht kennt Ihr jemanden, der mir das Projekt abkaufen will. Falls ja, gebt mir bitte Bescheid.
Der Standort ist am Zürichsee.
Viele Grüsse, Piotr

Guten Abend,

wurde er schon im Wasser getestet ?

Was wäre der Verkaufs preis ?

Marc

Hoi Marc

Im Wasser war er noch nie. Aber alles zusammen gebaut und fine tuning gemacht. Ausserdem habe ich eine Kabelspule konstruiert und zusammengeklebt, also man könnte loslegen :wink:

Da alles neu ist und funktioniert dachte ich an CHF 950.-

Herzliche Grüsse,
Piotr

Guten Abend Piotr,

nach langer Uberlegung habe ich mich entschlossen ein neues Kit zu bestellen.

Einerseits weil ich dann die neueste Version bekommen werde und anderseits um die Freude zu haben das Ding zusammen zu bauen.

Verstehe auch nicht so richtig warum du Ersatzstücke gekauft hast und eine Kabelspule konstruiert hast ohne das Ding auch nur einmal zu testen und benutzen ? Du scheinst doch den See bei der Haustür zu haben !

Herzliche Grüsse,

Marc